Minder stress bij leerkrachten

Stressvrij onderwijs is even belangrijk voor leerkrachten als bij de scholieren. Als leerkrachten zelf de mogelijkheid krijgen hun stress te neutraliseren (zie diepe rust = neutraliseren van diepe stress – hoe het werkt) en bovendien in een omgeving terecht komen waar veel minder geweld en pesterijen voorkomen, de kinderen veel rustiger zijn,  en veel meer hun aandacht kunnen houden op het leerproces, (zie minder stress bij scholieren), dan lijkt het niet meer dan logisch dat dit een groot verschil maakt bij leerkrachten.

Er is heel wat onderzoek hierrond gebeurd door de San Francisco Unified School District.

Onderzoek bij leerkrachten in scholen waar de TM techniek werd ingevoerd vond significant verminderde depressie, angst en boosheid, een verbeterde emotionele intelligentie en een verhoogd geïntegreerd functioneren van de hersenen.

Voor meer informatie over het effect van TM op de psychologische en lichamelijke gezondheid ga naar dokters beantwoorden vragen over TM. Voor meer algemene informatie ga naar de TM website.

Hier zijn enkele grafieken van het San Francisco onderzoek.

1. Verminderde depressie, angst en irritatie bij leerkrachten.

faculty_wellness_01

2. Verbeterde emotionele intelligentie bij leerkrachten.

faculty_wellness_02

3. Verbeterd geïntegreerd functioneren van de hersenen bij leerkrachten

faculty_wellness_03

Opmerking: De brain integration scale is gelinkt aan ondermeer IQ, intelligentie, emotionele stabiliteit, en algemeen succes in het leven.