Minder stress voor scholieren

Stress is de zwarte plaag van de 21e eeuw, en het begint vroeger en vroeger zijn slachtoffers te eisen: Faalangst, concentratieproblemen, ADHD, pesterijen, verslavingen, depressies, gezondheidsproblemen ze zijn allemaal op hun eigen manier gerelateerd aan stress.

Als er dus opeens een methode zou bestaan om stress significant te verminderen, (zie minder stress: hoe werkt het) en dan bovendien nog ons volledig hersenpotentieel te verlevendigen, dan zou dit een zeer groot effect moeten hebben op heel wat problemen waar scholieren vandaag mee geplaagd zijn.

Er is heel wat onderzoek gedaan dat deze positieve effecten effectief bevestigen.

Het San Francisco Unified School District vond dat van zodra kinderen de TM techniek leerden:

– Stress, Angst, depressies, en boosheid significant verminderden
– Zelfvertrouwen steeg
– Kwaliteit van slaap verbeterde, en er minder vermoeidheid was tijdens de dag.
– Hyperactiviteit (ADD of ADHD) daalde
– De gemiddelde scores op examenresultaten significant stegen

Er werden ook significant minder gevallen van pesterijen, geweld en agressie vastgesteld.

Voor meer info over het effect van TM op welzijn en gezondheid ga naar dokters beantwoorden vragen

Hieronder staan enkele grafieken van de onderzoeken die uitgevoerd zijn vanuit het San Francisco Unified School district, in verschillende van de scholen waar TM werd ingevoerd als deel van het curriculum.

1. Verminderde angst, depressie, boosheid, en vermoeidheid

student_wellness_01

Opmerking: De p waardes van deze onderzoeken tonen zeer opmerkelijke verbeteringen aan. (zie wat betekend een p waarde)

2. Verminderde hyperactiviteit, stress, depressie en angst, meer zelfvertrouwen.

student_wellness_03

3. Verminderde angst, meer zelfvertrouwen

student_wellness_02

4. Beter Slapen

student_wellness_04

5. verminderd geweld

violence_reduction_04

6. Verminderde schorsingen (als gevolg van pesterijen, slecht gedrag, of geweld)

violence_reduction_02

Opmerking: Voor Visitation Valley middle school met het TM programma begon, had de school het hoogste percentage schorsingen van heel San Francisco. Na 3 jaar was het aantal schorsingen gedaald met 86% en lag het het laagste van heel San Francisco.

7. Verbeterde examenresultaten.

academic_improv_02

Opmerking: GPA, of Grade point average, is een gemiddelde score van alle examenresultaten samen. Er was een zeer significante stijging merkbaar in beide scholen waar het onderzocht werd. De verbetering bij allochtone kinderen (die het normaal gezien moeilijker hebben in het onderwijs) was 2x zo groot als de algemene verbetering.

Bekijk nog meer onderzoek rond TM in het onderwijs.